Denna integritetspolicy:
– Förklarar vad vi gör med kundens* och/eller köparens personuppgifter;
– Förklarar hur vi samlar in, använder och skyddar kundens och/eller köparens personuppgifter;
– Hjälper kunden och/eller köparen att förstå hur deras personuppgifter samlas in och används samt vilka rättigheter de har i förhållande till sina personuppgifter.
* En Anvol Nordic AB-kund är en person som har registrerat sig som kund webbutiken eller i den fysiska butiken utan att göra ett köp.
1. Allmänt
Huvudbehandlaren av personuppgifter är Anvol Nordic AB, registry code 559353-4711, address Wallingatan 34, 111 24 Stockholm.
När Anvol Nordic AB behandlar kundens och/eller köparens personuppgifter följer de lagstiftningen i Estland och EU.
Alla personuppgifter om kunden och/eller köparen som Anvol Nordic AB har samlats in, samlas in direkt från köparen och/eller kunden.
Vi använder kundens och/eller köparens personuppgifter för de ändamål som Anvol Nordic AB har samlat in sådana uppgifter för och i den utsträckning som är nödvändig för att uppfylla dessa ändamål. Om syftet med att samla in personuppgifter uppnås kommer vi att radera överflödiga personuppgifter enligt följande:
a. Kundkortsuppgifter 7 år efter insamling av data;
b. Webbutikens användaruppgifter: 7 år efter insamling av data;
c. Personuppgifter: 7 år efter köpet.
Anvol Nordic AB kan komma att ändra integritetspolicyn när som helst i enlighet med kraven på skydd av personuppgifter.
2. Behandling av personuppgifter för direktmarknadsföringsändamål
a) Anvol Nordic ABs kunder och köpare kan anmäla sig till direktmarknadsföringserbjudanden.
b) Direktmarknadsföringskanaler inkluderar sms, e-post och vanlig post.
c) För direktmarknadsföringsändamål överför Anvol Nordic AB kundens personuppgifter tillleverantören för direktmarknadsföring i enlighet med kraven för skydd av personuppgifter.
d) Anvol Nordic ABs kunder och köpare samtycker frivilligt till behandling av personuppgifter för direktmarknadsföringsändamål.
e) Godkännande av direktmarknadsföring ges av kunden och/eller köparen genom att kryssa i den relevanta rutan för godkännande.
f) Godkännande av behandling av personuppgifter för direktmarknadsföringsändamål ges av kunden och/eller köparen genom att frivilligt registrera sig som användare i webbutiken, vid köp i webbutiken, genom att fylla i nödvändiga fält vid besök i webbutik webbutiken eller genom att fylla i nödvändiga fält på registreringsformuläret för lojalitetskort.
g) Anvol Nordic AB vidarebefordrar köparens och/eller kundens personuppgifter till partner som tillhandahåller direktmarknadsföringstjänster.
h) Kunden och/eller köparen har rätt att när som helst återkalla sitt godkännande av för behandling av personuppgifter för direktmarknadsföringsändamål. Detta påverkar inte den tidigare behandlingen av personuppgifter som var baserad på kundens och/eller köparens samtycke.
i) Behandling av personuppgifter för direktmarknadsföringsändamål kommer att avslutas genom att återkalla det godkännande som givits av kunden och/eller köparen.
j) Anvol Nordic ABs webbutik använder information och tekniklösningar baserade på legitimt intresse, vilket möjliggör att kunden och/eller köparen får personliga erbjudanden.
k) En kund som har registrerat sig som användare i webbutiken kan när som helst återkalla sitt samtycke att ta emot direktmarknadsföringsmaterial genom att logga in på e-butiken eller kontakta dataskyddsansvarig på Anvol Nordic AB direkt.
l) Kunden och/eller köparen kan begära att deras personuppgifter som samlats in för direktmarknadsföringsändamål raderas, korrigeras, förnyas eller att behandlingen av personuppgifterna upphör när som helst. För att radera, uppdatera eller upphöra med behandlingen av personuppgifter måste kunden och/eller köparen skicka e-post till klient@anvol.eu eller fylla i förfrågningsformuläret som finns här.
3. Behandling av personuppgifter för köp- och försäljningsavtal
a) Personuppgifter samlas in från köparen för att underteckna ett köp- och försäljningsavtal.
b) För att underteckna ett köp- och försäljningsavtal är det nödvändigt att samla in följande personuppgifter från köparen: för- och efternamn, telefonnummer, e-postadress och leveransadress för varor.
c) Köparens personuppgifter som samlats in genom köp- och försäljningsavtalet kan överföras av Anvol Nordic AB till tredje parts kontraktsparter (leverantörer av pakettransporttjänster/kurirtjänster/direktmarknadsföringstjänster).
d) Enligt bokföringslagen kommer köparens personuppgifter som samlats in vid ingående av ett köp- och försäljningsavtal att lagras i 7 år.
4. Kundens och köparens rättigheter
Kundens och/eller köparens rättigheter är viktiga för Anvol Nordic AB. Nedan ger vi en översikt över alla kunders och köpares rättigheter i förhållande till deras personuppgifter.
Kunder och köpare har följande rättigheter:
a) Kunden och/eller köparen kan när som helst kontakta Anvol Nordic AB med frågor som rör behandlingen av personuppgifter genom att skicka e-post till klient@anvol.eu .
b) Kunden och/eller köparen kan när som helst kontakta Anvol Nordic AB för att få tillgång till sina personuppgifter.
c) Kunden och/eller köparen har rätt att när som helst kontakta Anvol Nordic AB för att uppdatera sina personuppgifter.
d) Kunden och/eller köparen kan be Anvol Nordic AB att radera personuppgifterna (rätten att bli glömd).
e) Kunden och/eller köparen kan be Anvol Nordic AB att begränsa behandlingen av personuppgifter eller lämna invändningar mot behandlingen av personuppgifter.
f) Kunden kan be Anvol Nordic AB att överföra personuppgifter till en ny dataskyddsansvarig.
g) Kunden och/eller köparen kan kontakta dataskyddsansvarig på Anvol Nordic AB med frågor som rör behandlingen av personuppgifter genom att skicka ett mejl till klient@anvol.eu
h) Kunden och/eller köparen har rätt att vända sig till Dataskyddsinspektionen med klagomål som rör behandlingen av personuppgifter.
5. Överföring av personuppgifter
Anvol Nordic AB överför kundens och/eller köparens personuppgifter till följande tredje parter:
a) Kontrakterade leverantörer;
b) Leverantörer av direktmarknadsföring, med godkännande;
c) Redovisningstjänsteleverantören för att uppfylla skyldigheter som uppstår enligt lagen;
d) Kontrakterade IT-tjänsteleverantörer;
e) Andra parter för att uppfylla skyldigheter som uppstår.
6. Dataskyddsombud
a) Dataskyddsombudet för Anvol Nordic AB är Gert Gross.
b) Dataskyddsombudet för Anvol Nordic AB är tillgänglig via mejl på klient@anvol.eu .
c) Dataskyddsombudet är skyldig att svara på kundens och/eller köparens förfrågningar inom 30 dagar efter mottagande av e-posten.
7. Integrerat och standardiserat dataskydd
a) Anvol Nordic AB kommer att vidta alla rimliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa säkerheten för köparens personuppgifter.
b) Anvol Nordic AB säkerställer att informationssystem, andra teknologier och interna arbetssystem som används har relevanta och uppdaterade säkerhetsåtgärder som är nödvändiga för säker behandling av personuppgifter.
c) Alla personuppgifter från kunden och/eller köparen som samlas in genom besök och beställning i webbutiken kommer att behandlas som konfidentiell information. En krypterad datakommunikationskanal med banker säkerställer köparens personuppgifter och bankuppgifter.
Mottagarna av personuppgifter är:
Kundorder och fakturor:
– Directo (affärssystem)
Leverantörer – för leverans:
– PostNord
Betalningsförmedlare – för betalning:
– Bambora Checkout
– Klarna
Statistikinsamlare – för insamling av information med syfte att förbättra användarupplevelsen i webbutiken:
– Google Analytics
– Hotjar
Marknadsföringskanaler:
– Omnisend